† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Februarie 9, 2010

Filed under: Sf. Paisie Velicikovski despre Ruga lui lisus — Micael Nicolas @ 03:51

Prin rugăciune,mintea şi inima noastră ni se curăţesc de orice viclenie lumească. Prin rugăciune, mintea şi inima noastră se fac biserică a Preasfântului Duh.Prin rugăciune, Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt vin şi se sălăşluiesc în inimile noastre.Prin rugăciune, limba noastră se face trestie a Sfântului Duh, ce scrie cuvinte cereşti. Prin rugăciune ni se dau sfaturi şi povăţuiri tainice de la Preasfântul Duh. Prin rugăciune, îngerul nostru păzitor rămâne mereu aproape de noi şi ne păzeşte de orice rău. Prin rugăciune se deschid urechile duhovniceşti ale sufletului şi aud glasul cel dulce şi ceresc al Domnului nostru lisus Hristos;de asemenea, ea ne deschide ochii cei duhovniceşti ai sufletului. Prin rugăciune ne depărtăm de a gândi şi de a face răul. Prin rugăciune ne facem mai smeriţi şi mai buni: Prin rugăciune biruim vicleniile vrăjmaşilor văzuţi şi nevăzuţi. Prin rugăciune primim mângâiere şi ne uşurăm de orice fel de mâhniri ale vieţii…Dar ca să te foloseşti de rugăciune trebuie:

a)să uiţi orice grijă lumească;

b)cuvântul pe care-l rosteşte limba să-l cugete şi mintea noastră, adică să nu spună una limba şi alta să gândească mintea. Atunci, într-adevăr,rugăciunea noastră urcă la Tatăl cel ceresc şi putem lua harurile şi darurile cele mari ale Sfântului Duh,iertându-ni-se păcatele noastre.

138

3 comentarii »

  1. Buna ziua

    Ma numesc Aurel si vreau sa va spun asa. Eu în momentul cînd ma rog mintea mea nu este atît de concentrata ca sa-mi termin rugaciunea pîna la capat si imediat ma gîndesc la altceva si apoi revin la rugaciune si apoi ma plictisesc.
    Pentru asta dati-mi va rog un sfat sau o indicatie cum trebuie sa-mi sfîrsesc cu drag acea rugaciune.
    va multumesc (în momentul rugaciuni sînt nerabdator ca sa se sfîrseasca mai repede si asta nu e bine) astept un mesaj de la dumneavoastra. aurel

    Comentariu de manolache aurel — Februarie 9, 2010 @ 16:49 | Răspunde

  2. Salut Aurel !
    Sper ca faci referire la rugaciunea inimii,in ale carei taine sunt si eu un biet incepator,insa din cate am inteles din propria-mi experinta(care e foarte saraca din nefericire) dar mai ales din aceste doua carti pe care le-am copiat si le copiez pe acest site si unde se spune ca plictiseala e o stare normala care vine in mod firesc de la repetarea rugaciunii sau este chiar o ispita a diavolului menita sa ne faca sa credem ca nu-i asa de importanta aceasta rugaciune cum au zis Sfintii Parinti.
    Oricum eu am inceput sa ma conving de pe 23 decembrie 2009,de cand am inceput din nou sa practic aceasta extraordinar de interesanta si de puternica rugaciune,ca important este s-o zicem,indiferent cum,fie ca ne plictisim in timpul acordat ei,fie ca nu o spunem tot timpul cu trezvie asa cum ne cer Sfintii Parinti,ca deh,suntem incepatori si e firesc sa nu reusim sa o facem perfect,nici nu trebuie sa cautam perfectiunea,pentru ca rugaciunea insasi ne va invata tot ceea ce trebuie sa stim,fie din alte considerente.
    Eu nici macar nu-mi mai doresc sa ating iluminarea crestina prin ea,ci doar sa obtin si sa pastrez claritatea mintii si linistea sufletului,care acum cand le am ,mi se par banale,dar din experinta trecuta stiu ca aceste stari pe care le traiesc azi,sunt rodul expres al acestei rugaciuni si ca le pot pierde extrem de usor daca cumva doamne fereste incetez din nou a mai spune aceasta rugaciune.
    Pentru mai multe amanunte despre aceasta rugaciune si experienta acumulata pana acum in tainele ei,citeste aceasta rubrica „Spiritualitate” de la ultimul post la primul de pe blogul meu personal –

    http://micaelnicolas.wordpress.com/category/spiritualitate/

    In rest,Doamne ajuta !

    Comentariu de Micael Nicolas — Februarie 9, 2010 @ 17:41 | Răspunde

  3. […] — Micael Nicolas @ 19:16 Cand m-am decis sa mai fac un site/blog dedicat in intregime Rugaciunii Inimii,nu mi-a trecut nici o clipa gandul prin minte ca oamenii interesati de mistica crestina au sa-mi […]

    Pingback de Micael Nicolas's Blog — Februarie 9, 2010 @ 19:17 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

