† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Februarie 12, 2010

Filed under: Sf. Paisie Velicikovski despre Ruga lui lisus — Micael Nicolas @ 02:03

Fericitul şi purtătorul de Dumnezeu părintele nostru Grigorie Sinaitul, care prin lucrarea acestei dumnezeieşti rugăciuni s-a suit la cea mai înaltă vedere a lui Dumnezeu şi ca un soare a strălucit cu darurile Sfântului Duh, în Sfântul Munte Athos şi în celelalte locuri, care a alcătuit „Treimicile”, ce se cântă în fiecare săptămână după canonul treimic în sfânta sobornicească Biserică a răsăritului în toată lumea, de asemenea şi canonul de viaţă făcăloarei Cruci, care a cuprins scrierile tuturor părinţilor celor purtători de duh si care a întocmit o carte plină de tot folosul duhovnicesc, unde învaţă amănunţit, mai mult decât toţi sfinţii, despre această dumnezeiască rugăciune lucrată cu sfinţenie de către minte în inimă aducând spre întărirea cuvintelor sale din Sfânta Scriptură următoarele: „Adu-ţi aminte de Domnul Dumnezeul tău pururea” (Deut.18,18); aşijderea: „dimineaţa seamănă sămânţa ta si seara să nu înceteze mâna ta” (Eccl. 11, 6) si celelalte;de asemenea: „de mă voi ruga cu limba, adică cu gura, duhul meu, adică glasul meu (să ştii că gura şi limba, si duhul, şi glasul, e una şi aceeaşi),iar mintea mea e fără de rod, ruga-mă-voi cu duhul,ruga-mă-voi şi cu mintea”; şi: „vreau să spun cinci cuvinte cu mintea mea” (I Cor. 14 – 19), şi celelalte, aducând ca martor şi pe Scărarul, care raportează aceste cuvinte la rugăciune.

De asemenea:împărăţia cerurilor se ia cu sila şi numai cei cese silesc o răpesc pe ea; aşijderea: „nimeni nu poate numi pe lisus Domn decât numai prin Duhul Sfânt (l Cor. 12, 3) şi celelalte.

111

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

