† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Februarie 12, 2010

Filed under: Sf. Paisie Velicikovski despre Ruga lui lisus — Micael Nicolas @ 02:20

Cuviosul Isichie presbiterul, teologul şi dascălul Bisericii din Ierusalim, prietenul şi împreună vorbitorul şi purtătorilor de Dumnezeu Cuviosului Părintelui nostru Eftimie cel Mare, care a scris înţelepţit de Dumnezeu, luminat de harul cel dumnezeiesc,despre această sfinţită chemare de gând a lui lisus în inimă, adică despre rugăciune minţii, o carte de două sute de capete, aduce despre aceasta dovezi din Sfânta Scriptură următoarele. „Fericiţi cei curaţi cu inima, că aceia vor vedea pe Dumnezeu„(Mt. 5, 8 ); de asemenea: „Ia aminte la tine însuţi să nu fie un cuvânt tainic al fărădelegii” (Deut.15, 9); şi iarăşi: „dimineaţa voi sta înaintea Ta şi mă vei vedea” (Ps. 5, 4); tot astfel: „Fericit cel ce va lua şi va zdrobi pe pruncii tăi de piatră” (Ps. 136, 9);aşijderea: „în dimineţi am ucis pe toţi păcătoşii pământului,ca să nimicesc din cetatea Domnului pe toţi cei ce lucrează fărădelegea” (Ps. 100, 8); aşijderea:„Găteşte-te, Israele, ca să chemi numele Domnului Dumnezeului tău” (Amos 4, 12); si Apostolul:„neîncetat vă rugaţi” ( l Tes. 5, 17); si însuşi Domnul zice: „fără de Mine nu puteţi face nimic.Cel ce petrece întru Mine şi Eu întru el, acela va da roadă multă.

Iar cine nu petrece întru Mine se va arunca afară ca viţa” (In. 15, 5-6); aşijderea: „Din inimă ies gândurile cele rele, uciderile, preacurviile,acestea sunt cele care spurcă pe om” (Mt. 15,19); de asemenea: „Voiesc să fac voia Ta, Dumnezeule şi legea Ta e în inima mea (Ps. 39, 9), şi multe altele, pe care le las pentru mulţimea lor.Dumnezeiescul şi purtătorul de Dumnezeu părintele nostru loan Scărarul aduce despre această sfinţită rugăciune şi adevărată liniştire a minţii mărturia dumnezeieştii Scripturi, zicând: „marele lucrător al marii şi desăvârşitei rugăciuni a zis: vreau să spun cu mintea mea cinci cuvinte” (I Cor. 14, 12) şi celelalte; şi iarâşi: „gata este inima mea, Dumnezeule,gata este inima mea” (Ps. 56, 10); aşijderea: „eu dorm, dar inima mea veghează” (Cânt. cânt. 5, 2);de asemenea: „Strigat-am cu toată inima mea” (Ps.118, 145), adică cu trupul şi sufletul şi celelalte.

108

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog la WordPress.com.

