† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Februarie 15, 2010

Filed under: Sf. Paisie Velicikovski despre Ruga lui lisus — Micael Nicolas @ 02:47

Preacuviosul părintele nostru David, episcopul de Fotichia, în cuvântul său despre rugăciunea minţii,dă următoarele temeiuri din Sfânta Scriptură:„Nimeni nu poate numi pe lisus Domn decât numai prin Duhul Sfânt” (I Cor. Xll, 3). Şi din pilda evanghelică despre negustorul care căuta mărgăritare bune, conchide despre rugăciune: „Acesta este mărgăritarul neasemuit, pe care cu preţul întregii sale averi poate să-1 dobândească omul si să aibă pentru aceasta bucurie negrăită”.

Preacuviosul părintele nostru Nichifor pustnicul,în cuvântarea pentru inimi, aseamănă această rugăciune făcută cu gândul în inimă cu o comoară ascunsă în ţarină şi o numeşte candelă aprinsă.Purtătorul de Dumnezeu, părintele nostru Grigorie Sinaitul, care prin săvârşirea rugăciunii în sfântul munte Athos şi în alte locuri a ajuns la cea mai înaltă cunoştinţă de Dumnezeu şi a făcut cântările treimice, care se cântă în toată lumea duminica şi care a făcut de asemenea şi canonul Sfintei şi de viaţă făcătoarei Cruci, aduce în sprijinul acestei dumnezeieşti rugăciuni următoarele dovezi din Sfânta Scriptură: „Pomeneşte pe Domnul tău pururea” (I Deul.18). Şi iarăşi: „Seamănă dimineaţa şi seara şi să nu înceteze mâna ta” (Ecd. 11, 6).

Şi iarăşi: „De mă rog cu limba, se roagă duhul meu, iar mintea mea este fără roadă” (l Cor. 14, 14), mă voi ruga deci cu gura, dar mă voi ruga şi cu mintea şi: „Voiesc mai bine să spun cinci vorbe cu mintea mea…” etc.

59

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

