Rugăciunea inimii: † Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Februarie 15, 2010

Filed under: Sf. Paisie Velicikovski despre Ruga lui lisus — Micael Nicolas @ 02:53

Şi însuşi Domnul zice: „Fără de Mine nu puteţi face nimic. Cel ce va rămâne întru Mine şi Eu întru el,acela va aduce roadă multă”. Purtătorul de Dumnezeu,Părintele nostru, loan Scărarul, despre această sfântă rugăciune şi despre adevărata tăcere a minţii aduce din Sfânta Scriptură următoarele dovezi:necuprinsul Autor al marii şi desăvârşitei rugăciuni a zis: „Voiesc mai bine cinci cuvinte înţelese să spun cu mintea mea”; şi iarăşi: „Eu dorm, dar inima-mi veghează” (Cânt. cânt. 5, 2); şi din nou:„Strigat-am cu toată inima mea” (Ps. 118, 145).

Purtătorul de Dumnezeu Părintele nostru Pilotei, stareţul mănăstirii Rugul Preasfintei Născătoare de Dumnezeu din Sinai, care a alcătuit pentru paza inimii o cărticică de pietre preţioase a dumnezeieştii înţelepciuni,în temelia nezdruncinată a învăţăturii sale pune cuvintele Sfintei Scripturi: „în dimineţi am ucis pe toţi păcătoşii pământului” (Ps. 100, 8);şi: „împărăţia lui Dumnezeu este înlăuntrul vostru”(Le. 18, 21); şi: „Asemănatu-s-a împărăţia cerului grăuntelui de muştar, mărgăritarului şi dospiturii”; şi iarăşi: „După omul cel dinlăuntru mă veselesc de legea lui Dumnezeu, dar văd o altă lege,’care se împotriveşte legii minţii mele şi mă robeşte” (Rom.7, 21-23).

58

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog la WordPress.com.

