† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Martie 12, 2010

Filed under: Rugul Aprins — Micael Nicolas @ 02:15
pentru care de-apururi nu vom şti a Te lăuda,
a Te cinsti, a Te preamări, decât numai cântându-ţi aşa:
Bucură-te Porfira bucuriei Împărăteşti a Aminului!
Bucură-te Plinătate de har din lacrima Spinului!
Bucură-te Rădăcină pascală a bucuriilor noi!
Bucură-te Pace sobornicească statornicită în noi!
Bucură-te Raiule rodit de toate ploile bucurii!
Bucură-te Strălucire prea clară din privirile copilării!
Bucură-te Trandafir cu rouă dintru cămările noastre de taină!
Bucură-te Suflet înlăcrimat şi îmbrăcat cu lumina ca şi cu o haina!
Bucură-te Safir al cerului pe inima noastră picurat!
Bucură-te Bucurie după care vine Liniştea cea de Sabbat!
Bucură-te Epitalam înveşnicit peste Tăcerea de minune!
Bucură-te Mireasă urzitoare de nesfârşită rugăciune!
CONDAC VIII
Doamne, Iisuse Hristoase,
Domnul meu blând!
Către Tine mă aplec cu fruntea.
Ca Toma îmi pun mâna la locul cel sfânt.
Strâns şi oprit în mine, fără de cuvânt,
aştept ca orbu, puntea
Luminii din adânc, cea fără înserare
şi care în tot omul, ca un lăuntric soare
ne luminează întreg în încăperea fiinţii.
Cum nu Te văd de noapte, grosimea de păcate, Te pipai
cu sfială
cu degetul nădejdii, cu degetul credinţii,
cu deget bănuială,
cu deget de dorire şi chiar de îndoială,
şi neajuns aş pune şi cealaltă mână,
Din inima străpunsă de fulger, de arsură,
îndurerat şi dulce, cu răsuflarea îngână
Chemarea Ta întreagă şi fără voia mea,
Bătaia rugăciunii aleargă spre lumină într-un:
ALILUIA.
ICOS VIII
Maică a Domnului, Doamnă de Taină,
Doamna nădejdii, a nopţii albastre,
Stăpână cu trei luceferi pe haină,
şi Sfântă Anghiră a nemerniciilor noastre!
Către Tine din nou, iată am venit
risipit de lume, de gânduri robit.
Că după sfatul cel bun şi Binecuvântare,
părtaş m-am făcut la mântuirea mea.
Mi-am pus hotărâre îndreptată şi tare
să silesc toată Vremea în a mă ruga.
Dar idol de ţărână, cugetul meu,
nu-mi dă răgaz să mă statornicesc
116
Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog la WordPress.com.

