† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Martie 12, 2010

Filed under: Rugul Aprins — Micael Nicolas @ 18:37

Şi când s-a săpat în curtea închisorii pentru a fi instalat nu ştiu ce motor electric, tinerii care săpau au găsit un schelet cu lanţuri la picioare. Şi credeau că acela este deţinutul Daniil Sfântul.Ei nu credeau că el a fost dus la cimitir.După ce am fost şi eu eliberat, am primit de la părintele stareţ Iachint de la Putna,Imnul Acatist al Sfântului Rug, alcătuit de monahul Daniil de la Rarău.Acestea le ştiu şi le-am scris.Dumnezeu să vă binecuvinteze scrisul pe care-l găsim în cărţile Înalt Prea Sfinţiei Voastre, şi să vă întâmpine cu sănătate şi bunevestiri în toate.

TEOFIL DUMBRĂVEANU,

str. Veronica Micle Bl. L 6/5

Suceava

AMINTIRI DESPRE PĂRINTELE DANIIL

IUBITE CRĂCIUN NICULCEA,

Mi-ai scris o scrisoare extrem de interesantă şi care mi-a mers la inimă. Mi-ai amintit de părintele Daniil (Sandu Tudor) care a fost stareţ la Rarău iar mie mi-a fost naş de călugărie.Mă bucur foarte mult că scrii atât de frumos despre el.Tot aşa l-am cunoscut şi eu şi voi încerca într-o zi să scriu despre el.A murit într-adevăr în închisoare dar după arestarea lui cineva a avut grijă de ceea ce nu a fost confiscat şi se pare că se află la un loc sigur şi vor fi valorificate de istoricii spiritualităţii şi culturii româneşti.Voi încerca eu însumi să pătrund spre acele texte.

Unii din cei care au stat în închisoare cu dânsul vor putea scrie desigur şi despre suferinţele lui de acolo şi despre felul cum l-a mărturisit pe Dumnezeu.Din cele scrise de frăţia ta care i-ai fost ucenic, aş putea înţelege că ai fost în sală când i s-a judecat procesul sau cred că ţi-a povestit cineva cum s-a desfăşurat.Oricum mărturiile pe care le dai sunt extrem de importante şi când voi scrie despre el le voi folosi şi eu.Dacă ai şi alte date despre dânsul, dacă cumva ţi-au rămas unele manuscrise sau însemnări şi dacă mi le-ai putea pune la  dispoziţie aceasta m-ar ajuta şi mai mult să-i întregesc un portret.Până atunci să-l păstrăm în inimă, să-l pomenim la rugăciuni şi, de acolo de unde e să vegheze şi el asupra noastră.

Cu binecuvântare,

Dr. ANTONIE PLĂMĂDEALA Mitropolitul Ardealului

ÎNALT PREA SFINŢITE PĂRINTE,

Vi se adresează prin prezenta Niculcea Crăciun-Cornel, domiciliat în Sinaia, Calea Bucureşti, nr. 10-A, bl. 13, sc. B, et. III, ap. 36 care între anii 1954-1958 am fost trăitor la Schitul Rarău şi Sf. Mânăstire Slatina ca „frate” — paraclisier întru credinţă, dorind în acea vreme să mă călugăresc, şi astfel să-L slujesc pe Dumnezeu după puterile mele.În vremea cât am trăit la acest sfânt lăcaş, adevărata oază de credinţă în acele timpuri tulburi — viaţa mi-a fost vegheată întru smerenie şi evlavie de Sf. Sa Părintele Stareţ Daniil (SANDU TUDOR), om luminat de o mare bunătate şi cucernicie, temător de Dumnezeu şi trăind: clipă de clipă, cu sfinţenie, după poruncile Domnului.

94

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog la WordPress.com.

