Rugăciunea inimii: † Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Martie 13, 2010

Filed under: Rugul Aprins — Micael Nicolas @ 18:55

Vedeţi? Şi atunci când vii cu un om din lume şi intri în această problemă a rugăciunii inimii, intri într-un haos, te încurci. Trebuie o restabilire.Eu vă spun rezultatul cercetărilor mele. Un trăitor a accentuat, din această trăire paradoxală, o latură şi i-a zis de ex. atenţiune, luare-aminte, veghe ş.a.m.d. De fapt, în exprimările acestea felurite există o unitate şi ele marchează particularităţi spirituale, dar când cauţi însă în fond există un cadru general şi de experienţă. Eu spun că tocmai de aceea este necesară o orientare simbolică, de aici necesitatea unei chei simbolice fundamentale pentru ca să putem restabili această trăire.

Altfel se poate să spună cineva: — Mă duc la duhovnicul X…şi acolo am toată siguranţa ! De aceea tot efortul meu de orientare simbolică fundamentală mai înainte de toate.Ar trebui acum să vină la rând figura patra, a duhului..

Î.P.S. Sa: — Iisus a spus arătând pruncii: — De nu vă veţi face ca aceştia, nu veţi intra în împărăţia Tatălui.

SANDU TUDOR: — Este o simplificare. Ce uşor mi-ar fi mie aşa… Dacă am avea la îndemână cheia asta să fii copil… Nu este o prostie, nici acel „abêtiser vous”. Eu mă pot reduce la „Tatăl nostru”, toată ziua.

C. NOICA: — În lipsa duhovnicului vin simbolurile…

SANDU TUDOR: — Suntem datori să ridicăm lucrarea până la stadiul lui Hristos.Cine a citit Evanghelia simte că această trăire profundă este o realitate. „Fericiţi cei ce sunt săraci cu duhul,” care sunt aşa cum sunt pruncii; însă eu să fac pe pruncul fără să fiu, asta nu se poate şi atunci trebuie să ne zbatem, să ne zbatem ca Simion.

Î.P.S. Sa: — Pe el îl înţeleg perfect.

SANDU TUDOR: — Tragedia mea e că sunt intelectual, dar tragedia e a acelora care nu fac nici un efort. Eu împărtăşesc stadiul meu spiritual.

Î.P.S. Sa: — Eu cred că atunci când te vei organiza în scris, tot ce ai susţinut, vei fi perfect înţeles.

SANDU TUDOR: — Odată ce nu acceptăm simbolul Crucii…

Î.P.S. Sa: — Cine îl respinge?

MIRONESCU: — Tu ai spus prea multe lucruri.

SANDU TUDOR: — Într-adevăr, când te duci într-o expoziţie de tablouri şi vezi prea multe, nu ştii care e centrul, dar Înalt Prea Sfinţite, lucrurile astea au o simplitate de copil,dintr-o privire te poţi mântui. Stai în faţa Crucii şi meditezi la valoarea dinamică de lucrare pe care o are simbolica Crucii şi din meditaţiunea aceasta intrând în cămara ta, — cum spune versetul: „Şi prin puterea Crucii…” Adică, ce e mai simplu?

Să staţi în faţa Crucii, meditaţi şi ştiţi că în imaginea ei se ascunde toată dinamica şi orientarea noastră şi din aceasta, cu străduinţă, se desleagă problema simbolurilor, luate apoi în duhovnicie, care începe de la stadiul cel mai dintâi. Acum e greu să intrăm în problematica aceasta. Toată binefacerea acestei orientări, aici e toată povestea. La origine, tot ce v-am spus, este valabil pentru orice orientare.

MIRONESCU: — Folosul cert din tot ceea ce spune Sandu, îndrăznesc să spun, e următorul: În lipsa posibilităţii de a fi orientaţi cu o mare autenticitate, în problemele care ţi le pui la stadiul acesta — nu trăim în secolul al XV-lea, suntem grevaţi şi de anumite servituţi,dar este şi o bogăţie într-un sens. Ei bine, în haosul acesta, angrenarea în autenticitatea ortodoxiei trebuieşte să aibe un punct de plecare şi anume un punct de vedere fundamental şi care să-ţi dea o cardinalitate sigură. Atunci, care este? Este Crucea. Ai expus o serie de motive din care rezultă, cu un mare grad de siguranţă, că aşa este, în plus o serie de indicaţii pe care trebuieşte să le luăm pe seama noastră, pentru a face un efort de a merge la adâncul lucrului.Cred că asta e.

79

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

