† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Martie 13, 2010

Filed under: Rugul Aprins — Micael Nicolas @ 19:37

Î.P.S. Sa: — Din tot ceea ce ai spus, mă declar satisfăcut pentru partea a doua: foarte frumos, foarte drept şi foarte înţeles de mine. Partea întâia însă, nu pot s-o înţeleg de fel. Ce analogie este între Crucea de pe Golgota şi Crucea intuită de tine?

— SANDU TUDOR: — Înalt Prea Sfinţite, eu nu pot să văd Crucea de pe Golgota, eu nu ştiu nimic despre Crucea de pe Golgota, dacă nu mă duc la biserică, azi în 1943, dacă nu privesc Crucea de pe Golgota prin Învierea Domnului. Crucea de pe Golgota eu o descopăr prin Crucea de pe altarul meu ortodox.

Î.P.S. Sa: — Însă nu găsesc nici o analogie între Cruce şi viziunea lui Ezechiel şi între Crucea din Apocalips.

SANDU TUDOR: — Există şi o voi arăta. Vreau să vă spun nişte lucruri.

Î.P.S. Sa: — În toate simbolurile pe care le cunoaştem noi azi de la Părinţii Bisericii,nu se găseşte nicăieri că măcar ar prefigura Crucea această viziune a lui Ezechiel.

SANDU TUDOR: — Mă voi face forte. Eu spun numai atât. Nu am nici un iz, nici odorinţă de a face originalitate, însă vă voi arăta că ce susţin nu este decât o realitate; anticipat,aprioric, există în tot ceea ce se numeşte credinţă creştină şi tot ceea ce se numeşte revelaţiunea Noului Testament, Vechiului Testament şi Biserica întreagă. Este o unitate perfectă între simbolurile, care se armonizează extraordinar în Cruce.

Î.P.S. Sa: — Propriu vorbind, Crucea nu este un simbol, este o realitate: realitatea cea mai grozavă.

SANDU TUDOR: — Păi, realitatea este simbol; această realitate semnifică pe Dumnezeu. Este o chestiune de mentalitate şi Înalt Prea Sfinţia Ta nu vrei o mentalitate mistică.

Î.P.S. Sa: — Noi când am ajuns la anumite lucruri, un cuvânt exprimă aceeaşi noţiune,pentru toată lumea. Nu îţi definesc eu simbolul.

SANDU TUDOR: — Spune Pavel că este Iisus icoana lui Dumnezeu?

Î.P.S. Sa: — Asta nu e simbol.

SANDU TUDOR: — Vă voi arăta că există, Înalt Prea Sfinţite, nu e nici o discuţiune.

Î.P.S. Sa: — Tu nu eşti Sandu Tudor?

SANDU TUDOR: — Eu sunt Sandu Tudor întrucât sunt simbol al lui Dumnezeu şi figura omului este om întrucât este un simbol al lui Dumnezeu.

Î. P. S. Sa: — Acum înţeleg pentru ce ai aceste rezerve faţă de istorie: pentru că vrei să scapi de anumite lucruri care te ţin strâns.

SANDU TUDOR: — Crucea este cea în plus…

Î.P.S. Sa: — Pentru omul nereligios devine şi icoana un lucru şi Cartea lui Dumnezeu,o carte…

SANDU TUDOR: — În icoană, semnul dintâi este Crucea; prin urmare, întâi un semn.

Î.P.S. Sa: — Înţelegem că simbolul premerge realităţii. Noi suntem obişnuiţi să interpretăm lucrurile după posibilităţile noastre.

SANDU TUDOR: — Crucea mă învaţă să privesc lumea nu din punct de vedere uman, ci din punct de vedere al lui Dumnezeu, după înălţimea Muntelui Căpăţânii şi omul care vrea să se mântuiască trebuie să-şi doboare punctul lui de vedere.

Î.P.S. Sa: — Aceasta e perfect admis, însă felul cum pui problema cu cele patru simboluri, nu o pot înţelege.

SANDU TUDOR: — Eu am spus lucrul următor, că există o unitate extraordinară în toată Biserica şi unitatea aceasta se rezolvă în cruce. Când omul a păcătuit, el a distrus valoarea simbolică a lumii. Pentru a restabili valoarea simbolică a lumii, a venit Iisus.

Î.P.S. Sa: — Crucea fără Hristos, nu are nici o valoare.

SANDU TUDOR: — Nu este un semn naturist şi istoric, ci este valoarea acestei răstigniri, este Crucea Învierii.

Î.P.S. Sa: — Pentru noi Crucea este suferinţă, renunţare, jertfă, dar şi biruinţa Învierii,e mormântul gol.

SANDU TUDOR: — Avem toate datele în lirica asta extraordinară…

74

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog la WordPress.com.

