† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Martie 14, 2010

Filed under: Rugul Aprins — Micael Nicolas @ 02:58

Cu ajutorul lui mi-am găsit nişte gazde în Bucureşti, unde am stat o iarnă întreagă la profesorul Dădârlat din Sălişte şi pe la alţii, iar în primăvară tot Pr. Arsenie Papacioc mi-a dat un bileţel. Am ieşit aşa dintr-un întuneric de-o iarnă întreagă unde stătusem închis, în casă cu geamurile blocate. (Acestea, nu vi le spun ca să fac autobiografie, ci ca să fac legătura cu cel de-al treilea pilon. Veţi înţelege imediat de ce vi le povestesc acestea. Poate atunci când voi scrie cartea, toate aceste amănunte nu le voi spune).

Deci, Pr. Arsenie mi-a dat biletul unde mă mai puteam salva, pentru că altfel trebuia să mă duc la securitate şi să spun: „Eu sunt,poftim, luaţi-mă şi terminaţi odată.” Nu mai aveam unde mă ascunde, şi atunci bileţelul preotului Arsenie m-a salvat.Mi-a dat adresa mânăstirii Slatina din Moldova, unde era stareţ Pr. Cleopa. Şi aşa am intrat în legătură cu cel de-al treilea pilon al acestei mişcări spirituale din aceeaşi vreme, care era Pr. Cleopa.Este cel care a traversat perioada de întuneric şi apoi duhovnicul multor generaţii.

M-am prezentat şi la el şi i-am spus care-i situaţia. Pr. Cleopa n-a avut nici o clipă de ezitare:„Rămâi părinte aici. Cât o vrea Dumnezeu să te acopere, rămâi aici.”Şi aşa am rămas cu adevărat acolo, eram cu nume schimbat, şi am stat aproape 4 ani,până când într-o zi m-au găsit la Iaşi, după care a urmat anchetă şi multe, multe altele şi altele după aceea, dar marea mea satisfacţie când am ieşit din închisoare, şi asta o pot mărturisi toţi,şi o mărturisesc şi actele procesului că n-am atras după mine pe nimeni. Am apărut la boxă la Tribunal singur. Fiindcă marele efort al tuturor anchetatorilor a fost să atrag după mine, pe toţi cei care au ştiut că eram condamnat în lipsă şi m-au găzduit şi ştiţi cum era atunci, găzduirea era pedepsită la fel cu vinovăţia celui în cauză. Ei bine, am ştiut să-i apăr pe toţi, astfel încât până la urmă să nu recunosc că vreunul dintre ei a ştiut că a adăpostit un condamnat.

Asta a fost bucurie şi, şi acum Preotul Cleopa se bucură de veneraţia mea pentru curajul pe care l-a avut, ca şi pentru întreaga mişcare duhovnicească pe care a antrenat-o. O antrenează încă după dânsul, el fiind deci Moldova care venea pe lângă celelalte două: Ţara Românească şi Transilvania să facă această pregătire de intrare în „marele întuneric”.

Cu adevărat prin învăţăturile lor, viaţa lor duhovnicească, prin exemplul personal al fiecăruia dintre ei, pentru că toţi au antrenat după ei mişcări mari duhovniceşti, care au lăsat urme în popor, cărora li s-a dus vestea. Dar această ducere de veste nu este altceva decât întărire în credinţă, decât păstrarea în credinţă, pe măsura modelelor şi acesta este rolul extraordinar al modelelor în viaţa duhovnicească, pentru că fiecare din noi se ia mai mult după un model viu decât după un text scris. Fiindcă modelul viu este realizarea textului scris, este realizarea în concret al îndemnului scris.

Modelul îţi spune: „Iată că se poate, iată că ceea ce spune Scriptura, ceea ce spun Sfinţii Părinţi, se poate. Ia-te după mine. Fă ca mine.” Cam aceasta spunea de fapt, cu alte cuvinte Mântuitorul: „Urmează-Mi Mie”.Eu consider că aceste câteva jaloane de spiritualitate pe care le-am prezentat pentru prima dată, aici, le spun pentru prima oară.

59

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

