† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Aprilie 17, 2010

Sfântul Simeon Noul Teolog – Imnele Iubirii Dumnezeieşti

Filed under: Sfântul Simeon Noul Teolog - Imnele Iubirii Dumnezeieşti — Micael Nicolas @ 03:08
Dar fie că învaţă că eşti sesizabil
şi accesibil tuturor oamenilor, fie că spun că eşti cu totul
insensizabil şi inaccesibil, în amândouă cazurile greşesc,
neînţelegând cele dumnezeieşti şi omeneşti, ca unii ce sunt
întunecaţi.
Dă-le lor lumina cunoştinţei,
dă-le mâna fricii dumnezeieşti,
dă-le să se ridice din groapa relei lor explicări
şi să vină la simţirea că se mişcă în groapă şi şed în întuneric,
nevăzând lumina dumnezeiască !
Dă-le să ştie ceea ce mărturisesc, dar nu cred,
că sunt acum oameni care Te văd.
Căci, dacă nu le-ar străluci acelora
lumina Ta şi n-ar vedea întru cunoştinţă,
cum ar crede limpede că Te arăţi celor vrednici
şi vorbeşti şi locuieşti cu ei acum şi în veci
ca şi cu nişte prieteni, ca şi cu nişte slujitori credincioşi ai Tăi,
precum ai spus ?
Dar Tu eşti Dumnezeul celor credincioşi,
nu şi al celor necredincioşi.
De aceea, nu priveşti deloc spre ei.
Căci cum ai arăta, Mintuitorul meu,
faţa luminii Tale celor ce Te tăgăduiesc
şi spun că lumina Ta cea veşnică nu străluceşte în sufletele
celor vrednici.
Aceasta e cu neputinţă, de nu vor dobândi o credinţă mare,
cum ai spus şi nu vor păzi cu râvnă legea Ta dumnezeiască,
nedându-se până la moarte pentru Tine,
lucrării adevărate a înţeleptelor Tale porunci.
Aceasta e mântuirea tuturor celor ce se mântuiesc.
Altă cale nu există, precum ai spus, Dumnezeul meu.
Dă mila Ta, Mîntuitorule,
dă mila Ta celor ce Te roagă,
acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.
LVl
Rugăciune către Dumnezeu pentru toate cele ce s-au întâmplat
autorului, unită cu o cerere şi cu o mulţumire
Doamne, dă-mi înţelegere, Doamne, dă-mi cunoştinţă !
Doamne, învaţă-mă şi pe mine să împlinesc poruncile Tale !
Chiar dacă am păcătuit ca un om, mai mult decât orice om,
precum ştii,
Tu, Dumnezeul meu, prin mila proprie Ţie,
m-ai miluit pe mine, sărmanul, pe orfanul în lume,
şi m-ai învăţat, Stăpâne, ceea ce Tu singur ştii,
M-ai despărţit, Milostive, de tată, de fraţi, de rudenii şi prieteni,
de pământul natal, de casa părintească,
ca dintr-un Egipt întunecat, din adâncimile iadului
– căci aşa mi-ai dat mie, neînsemnatului Tău rob
să cuget despre acelea şi să vorbesc cu înţelegere –
şi luându-mă şi ţinându-mă cu mâna Ta înfricoşătoare,
m-ai dus la cel ce ai binevoit să se facă părintele meu pe pământ
şi m-ai aruncat la picioarele lui şi în braţele lui.
Şi acela m-a dus la Tatăl Tău, Hristoase al meu
şi la Tine prin Duhul, – o, Treime, Dumnezeul meu.
M-a dus pe mine, risipitorul şi am căzut plângând
189
Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

