† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Aprilie 21, 2010

† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Filed under: Sfântul Simeon Noul Teolog - Imnele Iubirii Dumnezeieşti — Micael Nicolas @ 04:40
 

Sfântul Simeon Noul Teolog – Imnele Iubirii Dumnezeieşti

l

Sfântul Simeon Noul Teolog


Despre luminarea dumnezeiască şi lumina Sfântului Duh;
şi că Dumnezeu
este singurul loc, în care după moarte toţi sfinţii îşi găsesc
odihna; şi că cel ce cade în afara lui Dumnezeu nu va găsi în alt loc
odihnă în viaţa viitoare
Care e taina înfricoşătoare ce se săvârşeşte în mine ?
Cuvântul n-o poate tâlcui, nici mâna mea ticăloasă
n-o poate scrie spre lauda şi slava Celui ce este peste toate,
A Celui ce este mai presus de orice laudă şi orice cuvânt.
Căci dacă cele ce se petrec acum în mine, risipitorul,
sunt negrăite şi de nespus, spune-mi cum va fi nevoie
să primească laudă sau slavă de la noi,
Cel care e Dăruitorul şi Făcătorul acestora?
Fiindcă nu va dobândi slavă de la noi Cel ce are slavă,
precum nici nu va primi strălucire sau se va împărtăşi de lumină,
soarele văzut de noi în lumină
El luminează, nu e luminat; se arată luminând, nu primeşte lumină.
Căci are ceea ce a primit, de la început, de la Creator.
Dacă deci făcând soarele, Dumnezeu, Creatorul tuturor,
l-a făcut fără vreo trebuinţă, ca să răspândească lumină îmbelşugată
şi să nu aibă nevoie nicidecum de altul mai mare,
cum ar primi slavă de la mine umilitul?
Căci e cu totul fără lipsuri Ziditorul soarelui,
care umple de toate bunătăţile, având puterea într-un semn şi
într-o hotărâre.
De aceea limba mea nu are cuvinte
şi mintea mea priveşte cele săvârşite, dar nu le explică;
le vede şi voieşte să le spună, dar nu găseşte cuvânt.
Căci ceea ce priveşte ceea ce e nevăzut şi cu totul fără formă,
şi simplu cu totul necompus, nesfârşită mărime
şi nu vede nici început şi nu observă nici sfârşit
şi nu cunoaşte nici mijloc; cum ar spune ce vede?
Socotesc că vede totul într-o unitate.
Dar nu, desigur, prin fiinţă, ci prin participare.
Căci te aprinzi de la foc şi iei focul întreg.
dar acela rămâne neîmpărţit, neîmpuţinat în ceea ce era.
Ceea ce se împărtăşeşte de focul material, se desparte de el
şi trece în multe sfeşnice,
dar acela fiind foc duhovnicesc, e de neîmpărţit
şi cu totul de neseparat şi de netăiat.
Căci împărtăşindu-se, nu se împarte, ci rămâne neîmpărţit
şi se află în mine,
răsare în mine, dinlăuntrul nevrednicei mele inimi,
ca soarele, sau ca discul soarelui,
arătându-se în formă de sferă, în chip luminos, căci e ca o flacără.
Nu ştiu – precum s-a spus – ce să zic despre ea
şi aş voi să tac, dacă aş putea.
Dar minunea înfricoşătoare îmi mişcă inima şi-mi deschide
gura murdară şi mă face să vorbesc şi să scriu.
Căci Tu, Cel ce mi-ai răsărit acum în inima întunecată,
Cel ce mi-ai arătat lucruri minunate, pe care ochii nu le-au văzut,
Cel ce m-ai făcut ucenic şi fiu al apostolului, pe mine,
pe care mă avea înainte cumplitul balaur

6 comentarii »

  1. Această carte o puteţi descărca gratuit în format PDF în calculatoarele voastre de la linkul de mai jos :

    Comentariu de Micael Nicolas — Aprilie 21, 2010 @ 04:53 | Răspunde

  2. pff lol

    Comentariu de Azurre — Aprilie 22, 2010 @ 02:40 | Răspunde

  3. interesat de un schimb de banner?

    Comentariu de realitatea online — Aprilie 25, 2010 @ 11:33 | Răspunde

  4. Da,aş fi interesat,numai cu o mică precizare,tu îmi pui linkul sau bannerul la tine pe site,iar eu pe blogul meu personal care este acesta http://micaelnicolas.wordpress.com/ ,fiindcă precum observi nu am bannere sau linkuri spre „site-uri profane” aici,daca îmi permiţi acest joc de cuvinte !

    Comentariu de Micael Nicolas — Aprilie 25, 2010 @ 20:32 | Răspunde

  5. Iti multumec din suflet pentru ceea ce faci!
    Bucurie, oriunde si oricand!

    Comentariu de Simeona — Iunie 24, 2010 @ 11:18 | Răspunde

  6. Doamne ajută ,chiar dacă nu sunt cea mai potrivită persoană pentru o asemenea iniţiativă,dar Dumnezeu este mare şi lucrează câte ceva prin fiecare !

    Comentariu de Micael Nicolas — Iunie 24, 2010 @ 19:50 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog la WordPress.com.

