† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Iulie 5, 2010

Filed under: Calea Asceţilor — Micael Nicolas @ 02:46

XXVI.

Golit de orice cunoaştere, lipsit de orice gând sau faptă bună, fără de amintiri în urmă, fără dorinţe în viitor, netrebnic ca o zdreanţă veche, nesimţit ca un bolovan din drum, putregăit ca un burete de pădure mâncat de viermi, muribund ca un peşte aruncat pe mal şi scârbit până la lacrimi de starea ta nenorocită: aşa se cade a sta la rugăciune în faţa Atotputernicului,Judecătorului, Creatorului şi Tatălui, Mântuitorului şi Stăpânului, Duhul Adevărului şi Dătătorului de viaţă; şi precum fiul risipitor să strigi din adâncul neputinţei tale: Tată am greşit la cer şi înaintea Ta; nu mai sunt vrednic să mă numesc fiul Tău (Luca XV, 21).

Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul.Îţi cunoşti neputinţa şi te laşi zăcând ca un leş înaintea Atotputernicului, şi din propria-ţi nimicnicie răsare dragostea de semenii tăi, aşa cum sunt ei lăsaţi şi luminaţi de la Domnul. Ei poartă chipul Lui în fiinţa lor lăuntrică: ţi-e de-ajuns aceasta ca să jertfeşti totul pentru ei.Acum s-a petrecut taina cea neînţeleasă, că pe cât de adânc te-ai cufundat în inima ta, cu atât mai sus ai ieşit din tine însuţi. La vedere viaţa ta este aceeaşi: speli vasele şi creşti copiii, mergi la lucru, primeşti salariu şi plăteşti impozit. Faci toate cele ce se fac de către oamenii din lume, întrucât nu eşti deocamdată însituaţia de a o părăsi trupeşte. Dat te-ai lepădat de tine.Ai dat ceva ca să primeşti altceva.… şi de Te am pe Tine, ce am mai dorit eu pe pământ? Nimic altceva, răspunde Sfântul Ioan Scărarul,decât neîntrerupta rugăciune, cererea de a nu mă dezlipi de Tine. Unii sunt lipiţi de bogăţii, alţii de slavă, alţii de tot soiul de bunuri stricăcioase; singura mea dorire este de a mă lipi de Dumnezeu.Rugăciunea, cu tot ceea ce cuprinde ea ca mustrare de sine, a devenit adevărata ta viaţă, pe care o menţii numai de dragul rugăciunii. A merge în calea Domnului (Facere VI, 9) este de acuma singurul lucru cu adevărat de valoare pentru tine, şi cuprinde toate cele pământeşti şi cereşti.

32

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog la WordPress.com.

