† Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul/a.

Septembrie 22, 2014

Filed under: Sbornicul — Micael Nicolas @ 15:13

Roadele rugăciunii

74. Cele dintâi roade ale rugăciunii sunt luarea aminte şi umilinţa. (Ep. Ignatie, vol. I, pag: 290).

75. Rodul rugăciunii este concentrarea atenţiei în inimă. Rugăciunea inimii este începutul lucrării. Prin întărirea ei în inimă se coace lucrarea lui Dumnezeu. (Ep. Teofan, idem, I, pag.12).

76. Roadele fireşti ale rugăciunii lăuntrice. Ele trebuie să fie însoţite prin venirea darului. (Ep. Teofan, idem, I, pag.12).

77. Concentrarea atenţiei în inimă şi căldura sunt roadele rugăciunii. Raportul rugăciunii lui Iisus cu rugăciunea minţii şi a inimii. (Ep. Teofan, idem, II, nr. 320).

78. Miezul lucrării rugăciunii lui este starea conştientă în prezenţa Domnului cu frică, cu credinţă şi cu iubire. (Ep. Teofan, idem, II, nr. 321).

79. Pentru dobândirea rugăciunii adunate şi calde este necesară osteneala. Rana din inimă. (Ep. Teofan, idem, II; nr. 32b).

80. Lămurirea asupra simţămintelor dulci din vremea rugăciunii. (Ep. Teofan, idem, nr. 291).

81. Cum trebuie să păstrăm în noi înşine căldura şi cum se cuvine să fugim de părerea de sine. (Ep. Teofan, idem, II, pag. 312).

82. Primul rol al căldurii dumnezeieşti este adunarea gândurilor într-un singur punct şi îndreptarea lor fără ieşire către Dumnezeu. (Ep. Teofan, idem, II, nr. 315).

83. Roadele harice ale rugăciunii şi condiţiile de păstrare a lor. (Ep. Teofan, idem, nr. 706).

84. Pe limbă să fie rugăciunea lui Iisus, în minte vederea lui Dumnezeu, în inimă setea de Dumnezeu.(Ep. Teofan; idem, vol. III, nr. 339).

85. Orice rugăciune trebuie să iasă din inimă, cu atât mai mult astfel trebuie să iasă din inimă, cu atât mai mult astfel trebuie să fie rugăciunea lui Iisus. (Ep. Teofan, idem, vol. V, nr. 917).

86. Stai cu mintea în taină înaintea feţei Domnului şi cheamă-L: Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul. Aceasta este lucrarea şi osteneala rugăciunii. (Ep. Teofan, idem, vol. V, nr. 922).

87. Starea neieşită înaintea Domnului, în inimă cu luarea aminte. (Ep. Teofan, Scrisori către felurite persoane, nr. 361).

88. Providenţa, roadele şi mijloacele de întreţinere a râvnei duhovniceşti. (Ep. Teofan, Colecţia de scrisori, vol. III, nr. 384).

89. Împlinind cu osârdie pravila să păzim trezvia minţii şi căldura inimii, Dar este nevoie şi de smerenie şi de credincioşie în pravilă şi mai mult decât orice de trezvie. (Ep. Teofan, idem, IV, nr. 7272).

167

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: